Page 52 - ESK Stratejik Plan
P. 52
Ticaret ve Pazarlama Dairesi Başkanlığı
Kurumun genel amaç ve politikalarına uygun olarak; Ana Sözleşmesi, Yönetim Kurulu Kararları ve Genel
Müdürlüğün genelge, duyuru, açıklama ve talimatları çerçevesinde Kurumun kârlılık ve verimlilik ilkelerine göre
çalışmasını sağlamak üzere; satış, ihracat ve ithalat politika ilkeleri ile fiyatlarının tespit edilmesine yardımcı olmak,
uygulamasını sağlamak ve izlemek, gerektiğinde stok politikalarını belirlemektir.
Konusu ile ilgili hususlar nedeniyle müşterilerden gelen ceza ve şikayetleri değerlendirerek ilgili birimlere iletmek,
sonuçlarını izlemektir.
İthalat ve ihracat işlemleri için ön izin, lisans, olur, gümrük işlemleri ve yurt dışı akreditif açılması, kapatılması ve
takibi ile ilgili işlemleri yürütmektir.
Bayilik sistemi ve perakende satışlar kapsamında, kurum veya bayiler tarafından işletilecek satış mağazalarının
sözleşmelerini hazırlamaktır.
Kamu kurum ve kuruluşlarına yapılacak satışlara ilişkin işlemleri yürütmektir.
Kombinalar arası et ve et ürünleri sevkiyat programını yapmak ve yönetmektir.
İnsan Kaynakları ve Yönetim Geliştirme Dairesi Başkanlığı
Kanun, tüzük, yönetmelik, kararname, Yüksek Planlama Kurulu Kararları, toplu sözleşmeler, Yönetim Kurulu
Kararları ve Genel Müdürlük genelge, duyuru ve talimatlarına uygun olarak, Kurumun iş gücü ihtiyacını belirlemek,
kadrolarını hazırlamak, ihtiyaca uygun personelin işe alınmasını sağlamak, çalışanın özlük haklarını takip etmek.
Seminer, kurs, konferans etüt ve benzeri eğitim faaliyetlerini yapmaktır.
Aylık ve benzeri diğer ödemelere ait bordroları düzenlemek, SGK ile ilgili bildirgelerin hazırlanmasını hazırlamak.
Toplu İş Sözleşmesi için gerekli bilgi ve belgeleri derlemek, personel maliyet hesaplarını ve istatistiki bilgileri
çıkarmaktır.
Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda işlemleri yürütmek. Yazışmaların
dosyalama ve arşiv işlemlerini yürütmek, kayıtlarını tutmak, veri ve kayıtlara hızlı erişimi sağlayacak tedbirleri
almaktır.
Genel Müdürlük merkez birimlerinin temizlik, aydınlatma, ısıtma, yemekhane, sosyal tesis ve büro müştemilatının
bakımı, onarımı ve bunlara ait ihtiyaç malzemelerini tespit etmek, ilgili birimlerle iş birliği içerisinde alınmasını
sağlamaktır.
Genel Müdürlük merkezinde kullanılan binek ve diğer hizmet taşıtlarını sevk ve idare etmek, bunların periyodik
bakım ve onarımını yapmaktır.
Afet, sivil savunma ve acil durum hizmetleri için gerekli olan çalışmaları yapmaktır.
Mali İşler ve Muhasebe Dairesi Başkanlığı
Kurumun genel amaç ve politikalarına uygun olarak; Kanun, tüzük, yönetmelik, kararname, Ana Statü, Yüksek
Planlama Kurulu Kararları, Yönetim Kurulu Kararları ve Genel Müdürlük genelge, duyuru ve talimatları
çerçevesinde, muhasebe ve mali politika, muhasebe sistemi ilke ve esaslarını belirleyerek uygulamaktır.
Kurumun borç, alacak ve banka durumunu gösterir günlük ve aylık nakit akım tablolarını hazırlamak ve ilgili
birimlere iletmektir.
47 ET VE SÜT KURUMU 2015 · 2019 STRATEJİK PLAN