Page 20 - ESK Stratejik Plan
P. 20
YÖNETİCİ ÖZETİ
Stratejik planlar; kurumların amaç ve çalışma konuları doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin mevcut
durumun tespit edilerek gelecekle ilgili planların oluşturulması ve faaliyetlerin buna uygun şekilde geliştirmesine
rehberlik eden temel kararların alınmasını hedefler. Stratejik planlama, bir anlamda bulunduğumuz nokta ile
hedeflediğimiz konuma ulaşmadaki yol haritasını belirlemeyi ifade etmektedir.
15/10/2007 tarihli ve 2007/12702 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Bağlı Ortaklıklarının 2008 yılına ait Genel
Yatırım ve Finansman Programı uyarınca ESK 2012-2016 dönemini kapsayan ilk taslak stratejik planını hazırlamış
ancak Kurumsal değişikliğin gündemde olması nedeniyle stratejik plan hazırlama çalışmalarını ertelemiştir.
30/09/2014 tarihli ve 2014/6842 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Bağlı Ortaklıklarının 2015 yılına ait Genel
Yatırım ve Finansman Programı Kararnamesiyle stratejik planları Kalkınma Bakanlığınca onaylanmamış
ya da mevcut stratejik planlarının süresi 2015 yılında sona erecek KİT’lerin stratejik planlarını hazırlamalarına
hükmedilmiştir.
Bu hüküm çerçevesinde, yeni stratejik plan hazırlama çalışmalarında, Genel Müdürlük merkez birim
temsilcilerinden oluşturulan Stratejik Planlama Ekibi görev almış, ayrıca taşra birim yöneticilerinin katkıları
sağlanmıştır.
Stratejik Planlama Ekibi, çalışmalara başlamadan; Stratejik Yönetim, Stratejik Planlama ve Stratejik Plan Hazırlama
konularında teorik ve uygulamalı eğitim almıştır.
Plan hazırlarken ‘Neredeyiz?’, ‘Nereye ulaşmak istiyoruz?’, ‘Hedeflere nasıl ve kimlerle ulaşırız?’ sorularıyla misyon
ve vizyonun gerçekleştirilmesine yönelik stratejiler belirlenmiş, izleme ve değerlendirme sistemi kurgulanarak
etkinliğin artırılması hedeflenmiştir.
Stratejik Planın mevcut durumunun analiz edilmesine yönelik bölümünde; Kurumun tarihçesi, hukuki yapısı, amaç
ve faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile merkez ve taşra birimlerinin görev ve sorumluluklarına yer verilmiştir.
Faaliyetler bölümünde, ürün alım ve satışları, kurum kapasitesine ilişkin veriler ile müşteri ürün matrisi
hazırlanmıştır.
Kurumsal kaynaklar kapsamında; alımlar, satışlar, mali ve fiziksel kaynaklar ile insan kaynakları ve teknolojik
donanım değerlendirilmiştir.
Çevre analizinde; sektörün dünya ve ülkemizdeki durumu ile sektördeki gelişmelere değinilmiş, PEST (Politik,
Ekonomik, Sosyolojik, Teknolojik) açısından yönelimler belirlenmiştir.
GZFT (SWOT) Analizi kapsamında ise Kurumun güçlü ve zayıf yönleri ile mevcut veya muhtemel fırsat ve tehditler
belirlenmiştir.
Kurumumuzun misyon ve vizyonu çerçevesinde, temel değer ve ilkeleri belirlenmiş olup bu çalışmalar
kapsamında Kurumun stratejik performans alanları olarak piyasa düzenlemesi, üretim ve ticaret ile kurumsal
yapının güçlendirilmesi alanları belirlenmiştir.
Stratejik performans alanlarına ait stratejik amaçlarımızı belirledikten sonra bu amaçlara ulaşmada alt hedefler
oluşturulmuştur. Hedeflerin gerçekleştirilebilmesine yönelik faaliyetler tespit edilerek, bunlara yönelik performans
göstergeleri oluşturulmuştur. Kurumsal faaliyetlerin başarılabilmesi açısından performans hedefleri belirlenerek
maliyetlendirme yoluna gidilmiştir.
Et ve Süt Kurumu 2015-2019 yılı beş yıllık stratejik planı, saydamlık ve hesap verilebilirliği ön planda tutan izleme
ve değerlendirmeye açık bir bakış açısıyla hazırlanmıştır.
Stratejik plan çalışmalarında, Kurumun kuruluşundan bugüne kadar sektörde öncü olmasının yanı sıra gelecekte
de yetkinlik ve etkinliğinin artırılması ana hedef olarak benimsenmiştir.
Yoğun emek ve özverili çalışmalar sonucunda ortaya konan stratejik planın; ülke ekonomisine, sektöre, tüm
paydaşlara ve Kurumun geleceğine katkı sağlaması en büyük dileğimizdir.
XV ET VE SÜT KURUMU 2015 · 2019 STRATEJİK PLAN