Page 20 - ESK Stratejik Plan
P. 20

YÖNETİCİ ÖZETİ
    Stratejik planlar; kurumların amaç ve çalışma konuları doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin mevcut
    durumun tespit edilerek gelecekle ilgili planların oluşturulması ve faaliyetlerin buna uygun şekilde geliştirmesine
    rehberlik eden temel kararların alınmasını hedefler. Stratejik planlama, bir anlamda bulunduğumuz nokta ile
    hedeflediğimiz konuma ulaşmadaki yol haritasını belirlemeyi ifade etmektedir.
    15/10/2007 tarihli ve 2007/12702 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Bağlı Ortaklıklarının 2008 yılına ait Genel
    Yatırım ve Finansman Programı uyarınca ESK 2012-2016 dönemini kapsayan ilk taslak stratejik planını hazırlamış
    ancak Kurumsal değişikliğin gündemde olması nedeniyle stratejik plan hazırlama çalışmalarını ertelemiştir.
    30/09/2014 tarihli ve 2014/6842 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Bağlı Ortaklıklarının 2015 yılına ait Genel
    Yatırım ve Finansman Programı Kararnamesiyle stratejik planları Kalkınma Bakanlığınca onaylanmamış
    ya da mevcut stratejik planlarının süresi 2015 yılında sona erecek KİT’lerin stratejik planlarını hazırlamalarına
    hükmedilmiştir.
    Bu hüküm çerçevesinde, yeni stratejik plan hazırlama çalışmalarında, Genel Müdürlük merkez birim
    temsilcilerinden oluşturulan Stratejik Planlama Ekibi görev almış, ayrıca taşra birim yöneticilerinin katkıları
    sağlanmıştır.
    Stratejik Planlama Ekibi, çalışmalara başlamadan; Stratejik Yönetim, Stratejik Planlama ve Stratejik Plan Hazırlama
    konularında teorik ve uygulamalı eğitim almıştır.
    Plan hazırlarken ‘Neredeyiz?’, ‘Nereye ulaşmak istiyoruz?’, ‘Hedeflere nasıl ve kimlerle ulaşırız?’ sorularıyla misyon
    ve vizyonun gerçekleştirilmesine yönelik stratejiler belirlenmiş, izleme ve değerlendirme sistemi kurgulanarak
    etkinliğin artırılması hedeflenmiştir.
    Stratejik Planın mevcut durumunun analiz edilmesine yönelik bölümünde; Kurumun tarihçesi, hukuki yapısı, amaç
    ve faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile merkez ve taşra birimlerinin görev ve sorumluluklarına yer verilmiştir.
    Faaliyetler bölümünde, ürün alım ve satışları, kurum kapasitesine ilişkin veriler ile müşteri ürün matrisi
    hazırlanmıştır.
    Kurumsal kaynaklar kapsamında; alımlar, satışlar, mali ve fiziksel kaynaklar ile insan kaynakları ve teknolojik
    donanım değerlendirilmiştir.
    Çevre analizinde; sektörün dünya ve ülkemizdeki durumu ile sektördeki gelişmelere değinilmiş, PEST (Politik,
    Ekonomik, Sosyolojik, Teknolojik) açısından yönelimler belirlenmiştir.
    GZFT (SWOT) Analizi kapsamında ise Kurumun güçlü ve zayıf yönleri ile mevcut veya muhtemel fırsat ve tehditler
    belirlenmiştir.
    Kurumumuzun misyon ve vizyonu çerçevesinde, temel değer ve ilkeleri belirlenmiş olup bu çalışmalar
    kapsamında Kurumun stratejik performans alanları olarak piyasa düzenlemesi, üretim ve ticaret ile kurumsal
    yapının güçlendirilmesi alanları belirlenmiştir.
    Stratejik performans alanlarına ait stratejik amaçlarımızı belirledikten sonra bu amaçlara ulaşmada alt hedefler
    oluşturulmuştur. Hedeflerin gerçekleştirilebilmesine yönelik faaliyetler tespit edilerek, bunlara yönelik performans
    göstergeleri oluşturulmuştur. Kurumsal faaliyetlerin başarılabilmesi açısından performans hedefleri belirlenerek
    maliyetlendirme yoluna gidilmiştir.
    Et ve Süt Kurumu 2015-2019 yılı beş yıllık stratejik planı, saydamlık ve hesap verilebilirliği ön planda tutan izleme
    ve değerlendirmeye açık bir bakış açısıyla hazırlanmıştır.
    Stratejik plan çalışmalarında, Kurumun kuruluşundan bugüne kadar sektörde öncü olmasının yanı sıra gelecekte
    de yetkinlik ve etkinliğinin artırılması ana hedef olarak benimsenmiştir.
    Yoğun emek ve özverili çalışmalar sonucunda ortaya konan stratejik planın; ülke ekonomisine, sektöre, tüm
    paydaşlara ve Kurumun geleceğine katkı sağlaması en büyük dileğimizdir.

XV  ET VE SÜT KURUMU 2015 · 2019 STRATEJİK PLAN
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25